Kal håla

Idag rakade jag armhålorna. Superintressant för er, är jag säker på. Nå, när ni betalar min lön får ni bestämma vad jag bloggar om.

Det var faktiskt lite tråkigt. Imorgon skall jag ha på mig finklänning kanske, och jag vill inte riskera att ha någon full tjugotvååring ta aggressiv ställning mot hår. Dessutom har jag en till jobbintervju, tänk om de frågar om jag rakar mig under armarna och plockar bort mig från kandidatslistan om så inte är fallet. Inte ett ställe man vill jobba på, tänker man kanske spontant, men beggers can’t be choosers, som man säger på engelska.

Det är faktiskt lite tråkigt. Bara i morse satt jag och beundrade mitt armhår. Det var glansigare än något annat hår, och alldeles mjukt. Nu har jag en armhåla som två rakblad, inget man vill sitta och pilla på. Gud så tråkigt det är att försöka ha kroppsbehåring som samhället anser som normal.

2 thoughts on “Kal håla

  1. Jag tycker oftast (inte alltid men oftast) att det är extra roligt att ha hår under armarna när man är fint uppklädd & bararmad. För då tänker jag att om nån är emot armhålehår så kan de tänka: ”åh, fin tjej, men vänta…va? har hon hår under armarna…fast hon är så finklädd och snygg?!” och så kanske de reviderar sin uppfattning om kroppsbehåring och inser att det inte är värsta äckliga grejen.

    Har för övrigt aldrig fått en negativ kommentar (och bara någon enstaka undrande) om något kroppshår någonsin, och då har jag inte rakat benen eller armhålorna mer än nån enstaka gång på ~10 år. (Sen vad folk säger bakom mig rygg vet jag förstås inte, men har de inget bättre att prata om så unnar jag dem det.)

Kommentera

