Ah, så avslappnande

Jag förstår att alla undrat över när nästa blogginlägg kommer att komma. Med ”alla” menar jag alla, givetvis – alla från mormonerna på nedervåningen till David Icke sitter som på nålar. Inte så konstigt.

https://mondokanel.files.wordpress.com/2012/12/placematbearwithmepic.jpg?w=300

Nå, vad är det då som hänt? Jo, den stora nyheten är att jag och Maggie May har haft bloggträff. Det gick ganska bra. Först drack vi kaffe, sedan gick vi på ICA. På vägen till ICA talade vi om människor som verkar normala, men som visar sig vara dumma i huvet. Sedan gick vi hem och tog några drinkar med vår gemensamma bekant och dennes nye pojkvän och tittade på PINK FLAMINGOS, John Waters kanske mest berömda verk. Eftersom vi alla haft lite att dricka hade vi en ganska entusiastisk diskussion om djurens rättigheter och eventuella resultat av modern vetenskap (se: slippery slope fallacy) där jag (som vanligt) framstod som en Nazist i och med att jag vägrar att särskilja sexuellt medgivande från andra medgivanden djur kan eller inte kan ge. Jag kunde se i Maggies blick hur hon tänkte tillbaka på vår diskussion på väg till ICA. Jag hade blivit en sådan där människa. Och jag som verkade så normal.

En annan sak som dök upp under kvällen var nye pojkvännens filmsmak. Pojkvännen verkade vara en modern man, en man som tycker om filmer som nya TRANSFORMERS och HUMAN CENTIPEDE II, och skrockar och säger ”nä, det kunde man nästan vänta sig…” när man säger att man inte har den filmsmaken. Jag är ganska glad att jag kommit förbi den fasen i filmälskarens evolution, då man blir lite belåten att man har så spännande filmsmak, eller musiksmak eller vad det kan vara. Nästa gång grannen och hennes pojkvän kommer över skall jag tvinga alla att titta på CANNIBAL HOLOCAUST eller PSYCHADELIC HELL TRIP eller BAT PUSSY och bända bort hollywood från gore-entusiasterna. Smiley face.

18 thoughts on “Ah, så avslappnande

  1. Men jisses, människa! Diskussionen må ha varit obehaglig, men du var rätt vettig i det hela. Jag hade ganska dåligt samve för att vi stannade så länge, dagen innan julafton. Jag känner att jag kunde ha avbrutit det hela tidigare, innan det spårade ur och började handla om att dra i snoppar… Men jag gör gärna om det, i liknande version, innan jag åker hem till Göteborg.

    • Du är hjärtligt välkommen, titta på film jag tycker om med folk som inte sett dem tidigare är ungefär min favoritsyssla. Och så vet jag att du som hängiven SATC-fan mycket hellre sett att hela diskussionen handlade om att dra i snoppar.

      Du är välkommen att titta upp på ett glas vin och lite hygienfilm om du känner att du vill få en brejk hemmifrån.

      • Håhå, där fick du mig! Nu blev jag förstås förkyld (vilket visserligen inte hindrar mig från att ta mig till stan imorgon, men jag vill inte gärna smitta ner er osv), men jag är ju kvar till den sjätte, så det hinns väl med ändå. Hoppas njuren din skärper sig också.

      • Fan, jag som trodde att vi hade något. Tänkte annars att jag kunde ta över audienstiden som du hade avsatt för Sofia innan hon dissade dig!

  2. Mja, okej då. Men då får du lova att vara civiliserad. Whiskey på soffan efter maten, du får säga hur fint vi har fått det, jazz i bakgrunden (är Bo Kaspers Orkester fortfarande standard vid middagsbjudningar?), endast herrarna får diskutera politik. Och så får du komma med läkar-råd om minst fyra-fem åkommor under kvällens lopp, men jag lovar att vara diskret så du inte märker att vi pumpar.

    • Låter som en strålande kväll! En rökig whiskey för mig tack och hänvisningar till sjukvårdsupplysningen för er. Är det okej om jag tar med några trevliga par som jag känner eller?

      • Mja, så länge de äter vanlig mat som riktigt folk, alltså kött och potatisgratäng.

        Jag gör en liten bildshow med höjdpunkter ut mitt barns liv som jag kan visa efter den andra whiskeyn, så kan vi ju tala lite om varför ni inte har barn (än). Alla vill ha barn innerst inne, de behöver bara höra det tillräckligt ofta för att förstå det. Sen kan vi väl tala om vilka deckare vi tycker är bra, hur snön faktiskt lyser upp och gör det ljusare, hur skönt det skall bli med sommaren, hur vi faktiskt är ganska glada att julen är över för i år, samt diskutera olika sorters huslån. Då är det ju bra att bli flera par, för då får man flera olika åsikter om att snön gör det ljusare och att det är skönt att julen är förbi.

  3. Jag vet inte om snön jag, det är ju trist när den blir sådär grå och slaskig. Den får gärna smälta bort nu för min del. Brieost? Ja tack gärna!

    • Sen kan man ju diskutera fördelar med dåligt väder och hur man kan äta mycket ost, och hur sommar = bikinisäsong = ingen ost. Sen kan vi skratta.

      • Min favoritdel av parmiddagar är annars den där alla män i tur och ordning måste deklarera att de aldrig har tittat på porr. Tyvärr är det inte självupplevt, i så fall hade jag nog sagt något dumt i stil med ”Ja, för dig blir det ju mycket japanskt, eller hur Per?”. På middagen som min kompis var på blev det väldigt tyst när den tredje mannen i sällskapet inte sa något.

  4. Porrdiskussionen har jag aldrig haft på en parmiddag. Aldrig någonsin. Alla vet ju att alla kollar på porr, varför skall man hymla med det?

    Ibland händer det att det kommer upp när man sitter nere på pubben, men då är det oftast att man typ skryter om den konstigaste porren man sett. En gång i den situationen berättade min man för alla sina kompisar att jag börjat kolla på djurporr och stället för att skratta blev det helt tyst. Huuuu….

  5. Ping: Bloggträff med Åsiktsregistret | mondokanel

Kommentera

