BLACK DYNEMITE

Igår kollade vi in den berömda homagen till blaxploitation, alltså BLACK DYNAMITE.

Den var helt okej, inte lika bra som väntat men okej, men alla jag talat med har varit nöjda med att se den och sedan inget mer. Vad är poängen med att göra homage om ingen bryr sig om att kolla in det man försöker hedra? Tarantino, jag tittar åt ditt håll som vanligt.

Appropå Tarantino har jag försökt hitta det där klippet där han kallar en journalist för tjock eller ful, men utan framgång. Det kan vara så att jag helt enkelt blandat ihop honom med någon annan, och då är det ju helt okej. Det jag däremot hittade var en skvallersida med rubriken ”TARANTINO HAS A FETISH FOR BLACK CHICKS”, vilket verkar underligt. Jag trodde att en fetish var när man blev sexuellt upphetsad av saker som egentligen inte är sexuella, t.ex. fötter (en annan av Tarantinos laster), cigaretter, våld, gasmasker, osv. Att bli tänd på tjejer borde väl knappast ses som en fetish oavsett vilken hudfärg tjejen har.

Åh, och en annan nyhet är att en ny film med och för damer spelas i biograferna och att den faktiskt sägs vara riktigt jäkla rolig: PITCH PERFECT. Givetvis ingenting jag kommer att se eftersom jag är en bitter gammal hagga, men rekommendationer från Lisa för er som tycker om att gå på bio.

2 thoughts on “BLACK DYNEMITE

Kommentera

