Nänisurrusåatt…..

Usch, jag är så oengagerad nuförtiden. Allt jag gör att att spendera tid med min familj, planera julen, läsa böcker, gå på jobbintervjuer och sova. Det är allt. Jag orkar inte komma på roliga saker att skriva om (”vad är nytt där då, Lisa?”, säger ni kanske för er själva där ni sitter vid er dator och äter macka, och det gör att jag gråter inombords, era mobbare!).

Ja, jag var som sagt på jobbintervju. Det var samma jobb. Tredje gången jag har intervju med dem, och antingen hör jag av dem på fredag eller efter nyår. Jag hoppas att de ger mig jobbet på fredag, och jag hoppas att de också ger mig en stor säck pengar med ett dollarmärke på. Och ett jobb till min man också, för det är skittråkigt att vara den som drar in brödfödan i dessa moderna tider, man får inga fördelar för det alls. Han städar inte, han har inte middagen klar tills jag kommer hem, han håller sig inte trimmad…. som om det tar så lång tid att se efter en sån liten unge. Och inte släpper han till heller. Då ser jag hellre att vi bägge två drar in brödfödan.

Kommentera

