Pandoras ask

Sedan jag blivit uppmärksam på hur ojämställt mitt förhållande egentligen är har jag gjort två saker:

1, Grälat mycket med min man. Känslomässigt arbete, skall det vara så jävvla svårt att ta till sig?

2, Spridit nyckeln till att kunna se den ojämlika maktbalansen till andra kvinnor. Skall mitt förhållande misslyckas för att jag plötsligt är medveten om att det är orättvist tänker jag banne mig inte vara ensam.

Passiv-agressiv feminism. För mig finns det ingen annan sort.

2 thoughts on “Pandoras ask

  1. Jag misstänker att mina känslor är mer arbetskrävande än min pojkväns känslor. Kan jag då kräva en jämlik fördelning av det känslomässiga arbetet?

Kommentera

