Mitt armhår

Just nu har jag ett projekt som jag driver. Det är att växa ut mitt armhålehår för att se vad som händer. Hittills (kanske tre veckor in i projektet) har det inte hänt något utom att jag inte vågar ha linne på gymmet. Ja, och att jag får skämmas när mina amerikanska facebookvänners amerikanska vänner frågar ”Oh, you’re a feminist? So, I guess you don’t shave under your arms then.”

Jag har precis kommit förbi stubbstadiet och kastade just en blick i armhålan. Det såg ut som en susande mystisk skog där magiska varelser bor. Det såg ut som en farlig havsbotten dit ljuset nästan aldrig når. Jag skulle kunna skriva barnböcker om mina armhålor. Åh, nej, skrivkramp – upp med armen och kasta en blick – ååååhhhhh, urskogar och najader….. Det finns ett hår som växer kanske tre-fyra centimeter ifrån de andra håren. Det ser ut som en ensam vildhäst som galloperar ensam över stäppen, långt före sin flock.

Jag börjar gilla armhåret. Fast jag känner mig fortfarande inte helt säker på att andra kommer att tycka att det är intressant.

7 thoughts on “Mitt armhår

    • Det ena behöver ju inte utesluta det andra. Jag brukade vara antifeminist och tycka att feminister var så jäkla äckliga, men så blev jag hemligt kär i Sofia Capel.

    • Jag tror inte att ensamma vildhästen och den ödsliga havsbottnen gör sig på bild. Jag tror att det är en sådan där grej som måste upplevas live.

Kommentera

