Tisdagswhiskeyn

I flera år har jag försökt lära mig att dricka ren whiskey med is, och nu har jag äntligen lyckats. Jag är en bättre människa, jag är intressant, mer attraktiv, unik, allt för att jag förvärvat mig en smak för whiskey som de har på TV. Det är synd att det aldrig är någon som kommer se mig dricka eftersom jag inte är dum nog att dra i mig whiskey ute på krogen. Där vill jag dricka mycket och länge, och med whiskey behöver man i princip bara en. Därför dricker jag bara en, ensam, hemma, efter kalla dagar ute och jobbiga kvällar inne.

Titta så mycket klassigare det är att dricka en ensam tisdagswhiskey än det är att dricka ljummet tisdagste. Jag ser min nyupptäckta aptit på whiskey som bevis att jag är en fullvuxen kvinna. Äntligen. Är det förresten någon annan som ibland stannar upp och funderar på hur bekvämt det egentligen är att vara vuxen?

4 thoughts on “Tisdagswhiskeyn

  1. Åh, whiskey med is. Så gott. Jag känner mig lite härjad och erfaren när jag dricker det, kanske depressiv men det är ändå en bra stund. Ett spektrum av känslor. Annars gillar jag att dricka vin i badkaret, jag känner mig så… italiensk då? Det är härligt och underbart att vara vuxen.

    • Jag läste en sådan där fånig ”vad ditt val av dryck säger om dig”-lista, och det stod att om man drack whiskey med is (eller utan is) och sippade var man en oerhört attraktiv människa. Ja, jag är så desperat att jag accepterar komplimanger från internetlistor. Så desperat och mer därtill.

      Jag försöker att gilla att dricka vin i badet, men det går inte. Öl på burk är så mycket enklare, och därför godare. Jag är så osofistikerad, vilken tur att jag kan dricka whiskey med is.

      • Fast alla som dricker whiskey på det sättet ska alltid göra ett sånt jävla nummer av att de gillar att dricka whiskey. Det är ju sjukt oattraktivt. Jag vet inte hur många män jag har stött på som ska undervisa en om olika whiskeysorter, ”om du häller en droppe vatten i så frigör det ett helt universum av smaker”. Jaha.

        Öl i badkaret funkar också. Blir så fin imma på burken *alkoholist*

  2. Det är därför jag endast dricker det hemma, ensam. Då kan jag sitta och humma för mig själv och känna mig sofistikerad med min billiga whiskey utan att ha folk som kommer fram och kan saker. Utan folk som kommer fram alls, faktiskt. Drickande, liksom älskog, är bäst ensam hemma på soffan.

Kommentera

