Likes och Olikes

Saker jag gillar.

  1. Steve Buscemi. Vilken man! Ni vet de där listorna man gjorde med sin partner när man var yngre, där man fick välja fem kändisar man fick ligga med om man hittade dem i verkliga livet, utan att partnern fick bli sur? Min lista har bara Steve Buscemi på den. Jag avstår från de andra fyra kändisarna. Vet ni vad det betyder? Det betyder att om jag någonsin träffar Steve Buscemi behöver han inte ens ge samtycke. Sådana är reglerna.
  2. Bert från Cindy & Bert. Vilken man, i sina yngre dagar! Som jag har städat badrummet till ”Der hund von Baskerville”, ni anar inte.
  3. Mat.

Saker jag inte gillar.

  1. Quentin Tarantino. Om sanningen skall fram är jag mest arg på Tarantino för att han var så elak mot en tjock tjej en gång. Jag avskyr när folk är elaka mot tjocka eller oattraktiva tjejer. Det är så förminskande mot hela kvinnokönet. Jag tänker inte tycka om en människa som skulle ha lägre tankar om mig för att jag har konstiga tänder eller tjocka lår.
  2. New York. Världens mest överskattade stad. Varför älskar alla New York? Det är smutsigt, fullt med kackerlackor, jätteproblem med hemlöshet, alla är otrevliga, hela staden är så jävla självbelåten att man aldrig kan ha en handling i en TV-serie eller en bok i New York utan att det spelar skitstor roll. Okej, man kan äta kinamat klockan 5,30 på morgonen om man vill det, men vad hjälper det när till och med lyxhotellen har kackerlackor?
  3. Parfymreklamer. Åh, som jag avskyr dem, och som jag avskyr att de alltid är överallt när det börjar närma sig julen. Jag vill tycka om julen, men de gör det mycket svårt för mig. De är totalt ologiska, jag förstår aldrig handlingen och det gör mig arg. Vem blir mer sugen på att köpa en lukt för att en mycket mager tjej sprungit fram till en fontän, snurrat runt, stirrat in i kameran och sagt något i stil med ”Passion is light. Light is love. Forever.” eller ”Be brave. Be wonderful. Love me always…!” Vad fan betyder det egentligen? Jag blir alldeles upprörd bara av att sitta och hitta på parfymfraser, för i verkligheten är de ännu sämre och ännu mindre logiska! 

För att inte tala om parfymreklamerna som har handling, där det är meningen att man skall se dem som en historia av spontana, sexiga roligheter som symboliserar hur parfymen luktar. Titta på den här reklamen. Är det meningen att jag skall tänka ”åh, om jag köper den där parfymen kommer jag att dansa runt på den franska riviäran och vara skitsnygg och überfräsch och alla killarna kommer att respektera mig men vilja ligga med mig också! Jag kommer att bli rolig och lite småslampig på ett kul ungflickssätt och sedan kommer jag att glömma alla mina sorger och kyssa parfymflaskan av tacksamhet! Bäst jag skyndar till affären pronto, jag vill ju alla de där sakerna!”

Av alla reklamer är parfymreklamerna sämst. Absolut sämst. På allt. Om New York varit reklam hade det varit parfymreklam. Så mycket avskyr jag parfymreklam.

10 thoughts on “Likes och Olikes

  1. hela usa är väl överskattat! men alla är inte otrevliga i new york, jag tycker tvärtom hittills. jag har varit i seattle och san francisco tidigare, new york har haft de trevligaste människorna. alla ba ”excuse me” när de går förbi och ”i’m so sorry” om de råkar peta på en. STOCKHOLMARE KAN FAN LÄRA SIG NÅT HÄR. hrm.

    • Kommer du och påstår att jag skulle sitta på fördomar?! Hur vågar du antyda att jag inte vet vad jag talar om bara för att jag aldrig varit någonstans eller vet någonting?

      Hur kommer det sig att underhållning där handlingen befinner sig i NY är otrevligt när New Yorkare är så trevliga?

      • jag vet inte var den där bilden kommer ifrån, som också odlas i populärkulturen, att new york skulle vara så otrevligt. men det kan nog vara otrevligt när man reser i rusningstid och inte har tid att ta nästa tåg, som jag gör. jag slipper en del moment där otrevligheter kan dyka fram.
        men jag håller med om att new york är upphaussat alltså. känns som att jag är mitt i nån annans stora dröm här, och de är nog jävligt besvikna. jag har aldrig drömt om att vara här. jag vill mest vara i fred jag! men stockholm är också upphaussat, allt stort ska liksom presenteras som en hägring och allt som kommer därifrån är stentufft. vore nästan skönt om man bara kunde gå på det, vara lite imponerad liksom! eh ja, ursäkta romanen jag kom visst igång här.
        jag har tänkt på det du skrev om quentin också. visste inte att han var en sån skit, men har fått rysningar av han så det känns bra att ha fått lite vettig anledning till det!

  2. Hjälp! Jag kunde inte riktigt tro att det där var en riktig reklamfilm så var tvungen att gå in på Diors hemsida och kolla…men jo?!?!?!? Vem ska den där idiotfilmen egentligen tilltala?

    • Det sorgliga är att den inte ens är speciellt töntig jämfört med andra parfymreklamer. Alla ser ut så. Titta.

      Faktum är att om du youtubar ”perfume advert” och tar vilken som helst kommer den att garanterat vara totalt vidrig. Nu måste jag vomera.

  3. Har du sett några kackerlackor, Emmisen? Eller går de i ide såhär års?

    Jag har funderat och letat och jag hittar inte något youtubeklipp på hur elak Quentin är. Tänk om jag blandat ihop honom med typ Tom Hanks eller någon annan, och så har Quentin fått betala alla dessa år. Jag fick under mitt googlande för att leta efter elak-videon reda på att han har en fotfetish och en mycket kort, tjock penis och det gör mig lite mer välvilligt inställd till honom om det nu inte är så att han är en hemsk människa.

    • jag såg en död som låg uppåner i tunnelbanan. den var rätt jävla äcklig, intalar mig själv att det blir den enda kackerlackan för mig. joooooodå. med lite god vilja går allt.

      haha stackars quentin om du har tagit fel! jag gör också alltid så. hatar i några år, pratar skit, och sen ba ”jahaaaaa…” men det är så jag lär mig att inte tycka så starkt och ljudligt om vanligt folk! jag har hört förut att han har fotfetisch. det är ganska lågt ner på pondusskalan om jag får säga vad jag tycker. har svårt att komma över att han ev kan ha varit sådär elak, återkom gärna med dementi om du hittar.

      • Quentin klarar sig nog. Han har sina pengar, sina supermodeller och det faktum att han inte vet om min ovilja att trösta sig med.

Kommentera

