Fredagkväll

Idag är det fredag. Vi firade med att äta indiskt, gråta på systembolaget och titta på film. Vi tittade på LISA AND THE DEVIL av den stora Mario Bava, samt den turkiska versionen av DEATH WISH, som heter CELLAT.

I en scen råkar hjälten se en tjej som har ett halsband på sig, och han undrar var hon fått tag på det. När hon svarar att hon köpt det örfilar han henne tills hon ramlar, sedan tar han tag i hennes hår och dunkar hennes ansikte mot golvet tills hon bryter ihop och berättar. Sedan river hon upp tröjan och visar sina deformerade bröst, uppenbarligen så att de kan ha med det i trailern.

Den enda turkiska versionen av en film jag sett tidigare var turkiska RAMBO. Mer turkiska versioner av filmer väntas i detta hem, nästa gång antagligen turkiska SUPERMAN eller turkiska STAR WARS som jag har gått och gottat upp mig på ganska länge nu.

Min favorit-bandit är för övrigt den turkiska boven Kilink som iförd skelett-kostym utför allehanda ondeskefulla dåd i massor av olika filmer. Åtminstone om jag inte får lång tid på mig att fundera ut någon annan.

Kommentera

