Lunch

Idag gick jag och lämnade in mitt CV på ICA och torkade mina mentala tårar med att äta dagens inne på en indisk restaurang. Inte så att det är någon skam att jobba på ICA, tvärtom är det ett hederligt yrke som är nödvändigt och säkert stimulerande, men jag ville bli kung när jag flyttade till Sverige och nu lär det inte bli så.

Såhär ser jag ut på mitt CV.

Min son var arg på restaurangen. Oftast är han okej om man ger honom lite gurka eller något, men idag flippade han ur totalt och skrek som en vrålapa hela lunchen igenom. Jag ville bara äta min flottiga currygryta i lugn och ro och sedan gå på systemet så att jag kunde dricka vin i badkaret och döva mina inre ångestskrik, det var allt jag ville. Efter en lunch som verkade vara kanske fyra-fem timmar fann jag mig på andra sidan restaurangen jagandes sonen som vrålade av ilska så högt att kocken kom ur och undrade om någon skadat sig. Jag ville göra abort.

https://i1.wp.com/1.bp.blogspot.com/_dA470EhFkaE/TEm0xtz7BmI/AAAAAAAAA0A/4qIhNOJAvEc/s320/antichrist2.jpg

Såhär ser jag ut i verkligheten.

På vägen hem tänkte jag att det nog är dags för de första gråa håren för mig och de sista gråa håren för maken. Jag önskar mig en yxa i julklapp.

2 thoughts on “Lunch

Kommentera

