Rumpan jag aldrig kommer få

Igår på gruppträningen började tränaren att prata om en bild hon sett på facebook av en mycket fin rumpa. Den var perfekt, tydligen, putteliten och stenhård och totalt rund som två tekoppar, och så stod det ”You’ll never get the ass of your dreams by sitting on it”, och jag tänkte, är det verkligen därför alla är här? Det var jag och min mamma, det var en dam i femtiofemårsåldern och två män runt fyrto eller fyrtiofem. Var vi allesammans där för att få the ass of our dreams?

Efter lite googlande hittade jag bilden hon antagligen talat om. Såhär ser drömröven ur. Sådär vill vi att rumpan skall vara.

Jag tycker jättebra om min rumpa, den är fin och mjuk och fungerar på alla sätt. Jag personligen tycker att den är mycket attraktiv, fast den ser ju inte ut alls som rumpan på bilden. Det gör mig ledsen att folk tydligen tror att den enda anledningen jag tränar är för att få en rumpa som jag aldrig kommer att ha. Vad är det att kämpa för, liksom, för även om jag tillbringade 12 timmar om dagen 7 dagar i veckan skulle min rumpa inte se ut som två tekoppar, den skulle ju fortfarande se likadan ut fast mindre. Och ingenting kommer att göra den sådär liten. Vad tränar man för egentligen, om man aldrig kommer att få den perfekta röven iallafall?

Som jag sagt tidigare; jag tränar för att vara stark, glad, trivas i min kropp, hålla mig frisk och veta att jag mår bra. Kommer folk dragandes med stranden 2013 och hur smal jag kommer vara, eller lockar med vilken liten röv jag kan få, då kan jag lika gärna gå hem för det kommer ju aldrig att hända. Är det den enda anledningen till att jag kan vara där, ja då behöver jag inte vara där alls. Var är mer idiotiskt än att träna tre dagar i veckan och lägga flera tusen kronor om året på att sträva efter en kroppsform en idiot kan förstå att jag aldrig kommer att få ändå, eftersom man inte kan ändra sin kroppsform utan bara arbeta med vad man har?

Detta är för övrigt inget ledset inlägg. Det är ett surt inlägg. Jag är inte ledsen över min kroppsform, jag surar över att folk tror att jag är dum i huvet.

3 thoughts on “Rumpan jag aldrig kommer få

Kommentera

