Isterspiration

Tydligen är ”thinspirational” ett ord som används.

Min version är väl precis lika dålig, men alternativ. Isterspiration. Endast damer som är lite eller ganska mycket tjocka får jobba på min tidning. Inte för att jag tror att det är mer inspirerande, utan för att det är viktigt att karva ut en plats i genren som är lätt identifierbar för konsumenten. Något som kan beskrivas i tio ord eller mindre. ”Vad handlar tidningen om?” ”Som vanligt, men för lite tjocka.”

Nu har jag inte läst Blondinbellas tidning (och ingen annan heller, det var väl det som var problemet) så jag vet inte hur mycket av hennes idé jag stjäl, men jag skall iallafall vara smart och se till att tidningen kan drivas längre. Kanske med bilder av mitt barn, eller som sagt en naken Steve Buscemi. Vilken människa skulle kunna motstå sådan lockelse månadsvis? I RESERVOIR DOGS, Buscemi får äran att vara Mr. Pink och därmed få det mest ekivoka av alla smeknamn någonsin, är detta en slump? Nej, det är för att t.om. Tarantino måste sälja sina biljetter med antydningar på Buscemis Mr. Pink.

Kommentera

