Besök på irland

För ungefär två månader sedan besökte vi Irland för att gå på bröllop.

Som jag nämnt tidigare är min svärfar som besatt av att ta fotografier, ofta av saker som andra skulle ha ignorerat (som sig själv, när han står och väntar på bussen) och ofta med medelmåttigt resultat. Sedan skickar han kopior av alla bilder till oss per e-post, sorterar in bilderna i olika mappar och behåller dem för alltid, antagligen ifall en atombomb skulle förgöra hela jorden och man behöver fotografier av varenda detalj för att kunna rekonstruera överallt där han varit. Som exempel kan jag bjuda på lite bilder vi fått nu under året. Flera av dessa blir alltid ifrån flygplatsen, eftersom svärfar envisas med att övernatta på flygplatsen oavsett när planet lyfter dagen efter bara för att vara säker.

En städare som svärfar blivit lite kompis med efter alla nätter på flygplatsen.

Dublins flygplats mitt i natten.

Kassorna på Lidl.

I vilket fall som helst så fick svärmor och svärfar sitta barnvakt för sonen när vi var på bröllop. De sa att det gått jättebra, sonen hade skrattat och tjoat hela tiden. När jag satte mig ner och tittade på bilderna idag såg alla ut såhär.

Han skrattar ju inte.


Jag hoppas att vi får åka och hälsa på dem ofta. Det är viktigt att ha god kontakt med bägge delarna av släkten.

Kommentera

