Men ring då!

Jag hade glömt hur det var att vänta vid telefonen.

När jag träffade min man var ungefär första gången jag inte riktigt brydde mig om han ringde eller inte. Det här är en annan situation, men det är samma känsla. Det är ju så roligt när de ringer oavsett situation, det kan ju vara början på något nytt. Var tionde minut kollar jag att telefonen inte är på ljudlös, hela dagen.

De borde ha ringt och erbjudit mig det där jobbet som jag säkert inte ens vill ha men som jag måste ta. Jag är brödvinnaren som de säger på Irland, jag har inte råd att tacka nej till arbete även om arbetet inkluderar att jag måste dansa på beställning eller kopulera i en stor arena fylld av läkarstuderande. En gång sökte jag jobb som städare och var tvungen att sitta och ”sälja mig själv” som de säger, alltså inte bara säga att jag skulle jobba hårt och komma i tid utan framställa att jag alltid drömt om att skura toaletter på ett gym, att det var min ambition i livet och att jag såg jobbmöjligheten som min enda chans att förverkliga mina vildaste fantasier. Jag fick inte det jobbet.

Jag tror inte att jag kommer att få det här jobbet heller.

Här kommer en rolig video om varför MTV inte spelar musikvideos längre, fast jag egentligen vet att det där med att klaga på folk som klagar på att MTV inte spelar musik är det nya att klaga på att MTV inte spelar musik. Enjoy. Jag skall sitta här och sura över att folk är idioter som inte inser vilken enorm tillgång jag är på bokstavligen vilket jobb som helst om man tar bort arbeten där folk kan dö om man gör fel.

Kommentera

