Middagsplaner

I natt drömde jag att Lady Dahmer flyttade in i vårt hus på nedervårningen, och kom över med hela familjen på middag.

Jag blev förstås glad, men var tvungen att springa ner och handla lite råvaror i en stormarknad där all maten var enorm – jag tillbringade mest tid bland grönsakerna (som jag oftast gör) och köpte svampar lika stora som mitt huvud eller större. Lady Dahmers ogillande fanns alltid i bakhuvudet, så jag visste att nu var det dax att prestera för kung och fosterland. När jag kom hem hade hennes ungar och man rivit ner hela lägenheten så den såg ut som ett källarutrymme, man blev ju lite sur men de var ju gäster så det var bara att bita ihop och låtsas att det var helt okej.

Sedan började jag hacka den jättestora svampen, men Dahmer var inte imponerad och stod precis bredvid och såg bekymrad ut hela tiden eftersom hon faktiskt var noga med vad familjen åt och ville se att jag inte använde genmanipulerade ingredienser i maten. Spänningen var total. Jag hackade med svetten lackande tills jag brast i gråt. Dahmer såg misstänkt nöjd ut och gick ner till sig igen, och jag stod kvar i röran och undrade: varför hade hon kommit? Hon kan inte bo i huset, hon har flyttat ut i Bullerbyn och blivit bullmamma, det har hon ju skrivit om. Varför hade hon låtsats egentligen?

Jag tror att det kan vara bra för mig att börja jobba igen.

Kommentera

