Jag blir så glad

Jag har någon att tala lite film med och det gör mig så glad att jag skuttar runt och vill bjuda in alla på filmkväll. Vi kunde ha temakvällar! Vi kunde ha olika politiska teman eller så kunde vi jämföra genrer och hur de hanteras i olika länder, och så kunde vi dricka öl och ha det jättebra. Sedan kunde jag tvinga alla att stanna och fortsätta titta på alla mina favoritfilmer så att jag äntligen kunde få någon att tala med. Någon som inte är min man. Han är ju rolig och allting, men jag gifte mig ju inte för att få höra honom prata direkt.

3 thoughts on “Jag blir så glad

  1. Haha, jag kommer ju faktiskt att befinna mig bara några våningar under dig i en hel vecka (möjligtvis mer) i december. Ja, du vet, då när alla är jätteupptagna med jul och familjer, och inte roliga saker, som film.

      • Jag tycker ju det! Har aldrig känt den där julstämningen, men nu när jag flyttat hemifrån tror jag att jag börjat förstå poängen (att träffa släkt man inte ser annars? Få det överstökat, liksom). Men film ska jag banne mig få tid för också.

Kommentera

