Fördelen med att vara kvinna

Det finns ju många situationer när det är bättre att vara man. När man löneförhandlar, t.ex., eller när man handlar underkläder. Men en sak som verkligen slår den manliga versionen med hästlängder är vaginan. Den är verkligen helt makalös, speciellt jämfört med den där ynkliga, darrande kaninnosen som är mannens kön. Ja, jag vet, jag vet, jag skriver väldigt mycket om vaginan, men det är min blogg och om jag tycker att vaginan är lika intressant som svärfar så tycker jag det.

Alla mina läsare är ju damer, så ni vet ju alla hur det är. Externa könsorgan, vilken idé! Tydligen så har kvinnor mer känsliga nerver som kontrollerar blodflödet vilket ofta resulterar i kallare händer och fötter; nema problema med varma, mysiga interna könsorgan där man kan värma händerna (och fötterna, om man är vig).

För kanske en vecka sedan grälade jag med maken Hela familjen hade ätit lunch, vilket resulterade i att maken satt i kalsongerna och sopade golvet, eftersom golvet och hans byxor var pepprade med mat. Jag visste att jag hade överreagerat och egentligen var arg på något annat (vi grälade väl om vem som hade fått plocka ut gafflarna eller något lika konstruktivt) och det gav ju mig ett uttalat underläge, eftersom inte ens jag stod för min position egentligen. Då ramlade makens pung ut ändrade den mentala balansen totalt. Värdigheten tar ju ett rejält knäck.

Tänk er att ha en pung som ibland ramlar ut. Det måste ju vara jättejobbigt. Enligt min man är det jobbigaste med själva pungen att man ibland fastnar med pungen i dragkedjan, det gör jätteont. Här skulle jag säga att en härskarteknik är född – låt oss anta att detta hänt alla män åtminstone en gång, inte kan man respektera en människa som ibland råkar fastna med könet i sin klädsel?

Pungen var inte det stora problemet, sa min man iallafall. Det stora problemet var själva penis. Män klär sig åt ett håll, och hamnar penis fel blir det en känsla av att världen är fel, att man verkligen måste ändra på vilket håll den ligger åt, annars tänker man på det hela tiden. Sådana problem har vi inte, damerna.

Vi fick vinstlotten i könslotteriet.

2 thoughts on “Fördelen med att vara kvinna

Kommentera

