Saker jag har lärt mig idag

  1. Mahatma Gandhi var rasist. Inte bara lite rasistisk som alla har en faster som är, utan stenhård riktig rasist rasist, som dessutom gav spontant unga flickor lavemang ”vid behov”.
  2. Mannens pung är teoretiskt elastisk nog att kunna bära ett foster ända fram till förlossningsstadiet. Givetvis är det inte möjligt, men själva pungsäcken är elastisk nog att kunna dras ut så mycket.
  3. Moder Teresa var en riktig gammal häxa. Jag trodde hon var snäll men lite dum, men tydligen inte. De mesta av pengarna hon samlade in gick inte alls till att rädda fattiga, hungriga och sjuka barn, utan till att bygga fler kyrkor, och påven bara ljög när han helgonförklarade henne.

Vilken spännande dag det har varit.

One thought on “Saker jag har lärt mig idag

Kommentera

