Min kropp

När jag var ung tonåring var jag övertygad om att mina bröst var makalöst fula, och att vem som helst som fick syn på dem antingen skulle gapskratta eller kräkas. Jag hatade dem intensivt.

När jag var i början av mina tjugo var jag totalt övertygad om att min rumpa var makalöst ful, och att det var en gest av respekt mot mänskligheten att aldrig bära byxor. Än idag känns byxor onaturligt, som när man bär på en otymplig kartong. Inte obekvämt, men onaturligt.

Min cervix är den delen av min kropp jag nu är minst vän med. Givetvis inte på en estetisk nivå, vilket var fallet med min vaddering.

https://i2.wp.com/depts.washington.edu/nnptc/online_training/std_handbook/gallery/images/normCervix.jpg

Cervixen är bevis på att gud inte existerar.

 

4 thoughts on “Min kropp

      • Kom ihåg att titta i toaletten innan du spolar! Lita på mig, jag har sett en del på I didn’t know I was pregnant.

  1. Hade jag anat att det var så ställt hade jag tvärtom börjat spola blundandes. Spolat energiskt och helhjärtat. Jag har inte ork med varken trauma eller fler ungar.

Kommentera

