Förkylen fortfarande

Det här är alltså dag 20 eller så av min förkylning. Det börjar kännas normalt, som är världen permanent altererats till det sämre. Som jag tänker mig att människor känner sig 20 dagar post apokalypsen, som man säger på svengelska. Fortfarande depremerade och väldigt trötta, men att man börjar acceptera läget och gå vidare.

*Host host*

 Det är en sak som alltid stört mig med filmer där enorma mängder folk dör – så fort soluppgången kommer drar de få överlevande en lättnadens suck och skrattar glatt att slutet gott, allting gott, utan att bry sig om att folk ligger döda och att släktingar och vänner aldrig mer kommer att komma tillbaka. Som i slutet av mastodont-idiotfilmen 2012, där hela världen dött i obeskrivliga kval men alla smilar självbelåtet eftersom just den personen som huvudpersonen blivit kär i faktiskt överlevt tillsammans med en hund. Allt är bra nu, inga problem, låt oss inte fokusera på att jorden faktiskt fortfarande går under, allt är fint, titta så bra att amerikaner alltid är optimistiska.

Jag har inte så mycket att göra när jag är förkyld. Jag orkar inte gå ut, alltså blir det en massa stillasittande och godisätande vilket har resulterat i att jag ser höggravid ut igen, fast runt höfterna istället för magen. Bra. Ett tag passade alla kläderna i provhytten, och jag föredrar att vara unik och ha en speciell kroppsform som inte går att gjuta in i ett par jeans, tack så mycket.

Kommentera

