Ansiktsburk

Idag när jag var ute och promenerade stötte jag ihop med min gamla barndomsbästis. Vi var bästa vänner från det att vi var åtta till kanske tretton men blev osams över Ansiktsburk-videon och slutade tala med varandra.

Jag skulle precis föreslå att vi skulle gå och ta en öl någon dag när jag kom på att så får man ju inte göra i det här jävla landet utan att bli utpekad som alkoholist och fick panikkrysta fram en inbjudan på fika istället. (Jo, det får man säkert, men kanske inte första gången man träffas på tretton år och bara ”nejmen hej, hur har du det, är du ute och går? Vill du ta en öl, jag blir så törstig av regnet. En liten whiskey kanske. Det är kallt ute.”) A day in the life.

En annan sak som hänt var att jag hittade den här videon nedan. Jag har banne mig aldrig sett stundvis riktig kvinnomisshandel framförd med sådan gammaldags panache.

2 thoughts on “Ansiktsburk

  1. Det vore faktiskt väldigt intressant att få höra mer detaljer om det där bråket som avslutade er vänskap. Vem sa och tyckte vad och hur länge pågick bråket och vad var det som blev spiken i kistan för vänskapen?

  2. Tja, vänskapen hade varit lite knackig ett tag, det måste medges. Jag gick ju på Waldorf och hon hade slutat kanske ett halvår tidigare, vilket gjorde att alla ansåg henne som snobbig svikare. Jag skickade länken med Ansiktsburk till henne och hon svarade "Jag har redan sett den, jag har tillgång till internet som du vet.", vilket jag tog som en kränkning till mina egna fattiga omständigheter som endast tillät internet från biblioteket. Så jag svarade henne att jag var trött på hennes snobbiga jävla attityd och hon sa att hon bara sa att hon redan sett den, var inte det tillåtet? Och sedan talades vi inte mer på typ 13 år. Tills idag. Hennes mamma sa att jag var jättebra på att rita när jag gick i fyran, det känns som att jag borde vidareutveckla den här vänskapen.

Kommentera

