Saker jag skäms över att jag skiter i

  • Veganism. 
  • Hälsa, utanför en normal tallriksmodellen-motion-kombination.
  • Diktatorer. Jag blev väl typ lite glad när Gaddafi dog men utan att ha direkt grepp om varför. Jag vill inte veta det heller, jag känner mig bara maktlös.
  • Hardcore djurrättigheter, typ att man rider på hästar eller har ulltofflor. 
  • Andra djurrättigheter, utom typ att man skall behandla djur humant. Ge dem mycket gräs och låta dem trippa omkring, låt alla knulla innan de dör. Sådant bryr jag mig om.
  • Politik. Har inget som helst intresse av att veta vem som tycker vad i vilken fråga, vem som är ledare för vilket parti eller vem som gjort bort sig hur. Jag röstar generellt, alltså på det parti jag tycker är överlag mest trolig att driva störst antal av de frågor jag tycker saker om, punkt slut.
  • Miljön. Jag bryr mig väl, men inte tillräckligt att bli engagerad nog att göra något annat än typ ge lite pengar eller köpa lotter av miljöorganisationer. 

Jag vet att jag borde engagera mig men det går inte. Jag vet att det är viktigt – relativt viktigt – med allt detta, men det går inte. Jag har försökt, men det blir ingen skillnad på världen utom att jag ser hur hemsk den är och mår dåligt.

Vad har ni för skamliga brister?

One thought on “Saker jag skäms över att jag skiter i

  1. Utrikespolitik. Har ingen jävla aning om nånting. Eller okej, politik generellt. Har en massa osorterade åsikter i sakfrågor men förstår inte ekonomi. Eller historia. Typ…krig, och, ööh, länder och sånt? Vet att det är viktigt men jag kan inte ta in det.

Kommentera

