Vård

Jag tänkte söka efter ett recept på en hemmagjord ansiktsmask (den förra flöt ju upp i näsan och lämnade obehaglig doft) och snubblade över DEN STORA SKÖNHETSBLOGGEN. Vilket jobb det verkar vara att vara sådär välvårdad! Vilket jobb att bara ha sådana där åsikter om saker – olika vita nyanser eller gröna nyanser är gräsliga, vissa röda nyanser har för mycket av ditten eller datten….. Jäklar anamma. Man blir allt lite imponerad.

Det är ju som att vara en olympisk atlet. Jag skulle ju aldrig kunna jobba mig upp till sådant där medvetande om vad som är snyggt eller inte. Jag skulle aldrig ha självdisciplinen att faktiskt försöka göra mig vacker dagligen, eller ens typ bry mig om ifall jag hade världens jättefinne på halsen och bara gå ut och gå på systemet med en böld som såg ut som ett andra huvud som försökte frigöra sig, för att ta ett exempel som ligger nära till hands.

Man blir lite imponerad.

2 thoughts on “Vård

  1. Skönhet – ett sisyfosarbete för att kompensera sina medfödda handikapp. Trots all tid jag lägger ner på att sminka mig skulle jag bli deprimerad av att kalla det för intresse. Vore ungefär som att ha som hobby att tömma diskmaskinen. Är svårt imponerad av dem som har bemästrat "ren och fräsch" och kan avancera till att måla spelkort i ansiktet.

  2. Ja, jag förstår inte hur folk kan fnysa åt all tid och precision som läggs ner på att vara proffssnygging. Jag skall som sagt på bröllop nu om typ två veckor, och det var SKITJOBBIGT att överhuvudtaget boka tid hos en frisör. Jag måste sedan gå dit kl 10 på morgonen för att få håret fixat och ansiktet täckt av smink så jag kan vara vacker, och jag blir trött vid blotta tanken. Jag kan inte ens tänka mig hur mycket tid och träning jag vore tvungen att lägga ner på att göra ett halvdant jobb själv, utan proffs som kan stå och typ svetsa lite skönhet. Dessa damer jobbar med det alltid, de betalar hyran med att kunna mycket om smink och ha åsikter om folks ansikten. Man blir ju yr. Om du tillåter a modest proposal – får man föreslå att du slutar sminka dig och tillbringar tiden med att sova eller studera? En enkel papperspåse eller fantomen på operan-esque mask tillför mystik och sparar tid.

Kommentera

