Pimpa

Ibland registrerar jag reklam där det står att man skall/kan pimpa saker. 
Saker jag blivit blivit ombedd att pimpa är: tårta (samt andra bakverk som muffins, kladdkaka osv), kokbok, frukost, dataskärm, barnvagn, linkedinprofil, cykel samt naturligtvis olika kläder. 
https://i1.wp.com/www.francopaniniragazzi.it/media/catalog/product/cache/1/image/5e06319eda06f020e43594a9c230972d/c/o/cop_p_gita_foresta_layout-1.jpg
Den här hunden är väldigt pimpad.
För mig som respekterar underklasskulturen i den amerikanska baksidan river det i mig att se ordet ”pimp” så bastardiserat. 
Reklammakare, du vill alltså att jag skall pimpa min kladdkaka. Du vill att jag skall få min kladdkaka att gå ner på gatan och vänta på torskar att köra upp till kladdkakan, älska med kladdkakan i baksätet och sedan få kladdkakan att komma tillbaka med pengarna till mig. Det är en bisarr sak att vilja. 
Bloggskribent, du vill alltså att jag skall ta en stålgalje, vrida den samman till en piska och sedan piska min Linkedinprofils bak tills det att Linkedinprofilen ger mig alla pengar den tjänat, och slutar dricka så mycket gin med sina torskar.
Jag hade varit en väldigt bra pimp.

Kommentera

