Vad kan man inte?

Jag har börjat läsa Tanja Suhininas blogg ganska regelbundet. Hon verkar så mysig och stark, en sådan person vill man gärna få bekräftelse av.

Idag berättar Tanja att hon skall hålla en liten lektion om orgasmen. Man kan anta att den skall fokusera på den kvinnliga orgasmen eftersom folk redan stirrat sig blinda på den manliga orgasmen. Det går inte en dag utan att man får den manliga orgasmen förklarad för sig på samma sätt som man förklarar toaletthygien för en treåring; den kvinnliga orgasmen vet ingen någonting om alls utom att den är svår.

I vilket fall fick det mig att fundera på alla sakerna jag inte vet och kanske skulle behöva fråga om. Jag är säker på att jag hade lärt mig något om jag gått på föreläsning, oavsett ämnet, såtillvida ämnet inte varit om min vardag ifrån mitt perspektiv. Tyvärr vet man ju inte när man inte vet något, och det är svårt att tipsa om bra saker som folk behöver veta om när man inte vet vad man inte vet.

Jag visste t.ex. inte om att ”Shit Snubbar Say To Blattar” skulle få mig att fnittra som en skolflicka. Det var oväntat. Det borde ju vara skittråkigt trodde man. Men där lärde jag mig allt något nytt.

2 thoughts on “Vad kan man inte?

  1. Ja den var rolig. Så mycket jag känner att jag lärt mig nu, jag visste verkligen inte mycket om den branchen. Jag minns bara lite fragment ifrån Girl 6 som jag såg för säkert tio år sen. Tänk, det såg ju verkligen lockande ut där, men om lönen skall vara så usel kan man ju lika gärna lägga ner den drömmen.

Kommentera

