Jag har en ny läsare!

Nu har det hänt saker, må ni tro.

För det första har jag råkat ta ställning mot offentlig amning genom att kasta arga blickar på en stackars mor som satt och matade sitt barn på ett cafe. Jag hade för en gångs skull inte mitt eget barn med mig, och hade dessutom lyxat till det med att byta kläder innan jag gick ut (alla kläder får numera en skorpa av torkad gröt i brösthöjd/höfthöjd, ibland redan innan jag lämnat sovrummet) så jag kan möjligen ha framstått som en otrevlig, barnlös, missundsam bitch. Det var givetvis inte min mening att titta äcklat, jag gick bara omkring och letade efter servetter och såg argt omkring mig, och sedan såg jag att det satt en tjej, och så tittade jag på henne och såg att hon ammade. Hela tiden hade jag ett ilsket uttryck i ansiktet som om jag hade tänkt:
”Fy fan, häng tillbaka det där bröstet genast, din äckliga slyna! Jag kan visserligen inte se något kött eller hud, men det faktum att du håller barnet sådär gör att jag vet vad du håller på med, och då tänker jag på din bröstvårta, vilket äcklar mig.”
Ja, det händer ju som sagt inte så jättemycket här om dagarna, så man kan gå och noja om sådana där saker jättelänge. Jag tänkte gå över och gratulera damen över hennes

https://i2.wp.com/www.maternityworldwide.dk/wp/wp-content/uploads/ethiopia-2010-amning2-374x280.jpg
Typ sådär stort var mitt bröst också när jag ammade.

 För det andra måste jag länka till min nya läsare, Александр Никонов. Jag antar att han står för majoriteten av de ryska läsarna (hur vet jag att han är ryss? Fördomar). Jag har över 50 läsare från ryssland den här månaden, men mycket av det är ju spam med ryska damer som vill gifta sig med mig. Tji fick de, för jag är ju redan gift.
I vilket fall förstår jag ingenting av vad Александр Никонов skriver, men han har väldigt lustiga bilder och länkar ibland till andra sidor som jag kände öppnade mitt inre lite grann.

Det tredje som hänt är att DN har kommit ut med kanske världens mest misslyckade försök att förenkla ett koncept, i det här fallet polygami. Ni vet, polygami, där folk har förhållanden som inte är monogama. Hur svårt är det att fatta? Väldigt svårt tydligen, så därför väljer DN att föreställa sig människor i poly-förhållanden som medlemmar i en intresseklubb med sitt eget lingo och sina egna regler, alltså typ som kärlekens egna Drakar och Demoner-nördar. Det får mig att fundera på min egen relation till kärleken, media, inanförskapet och utanförskapet. Jag är ju en gammal fjärt vid det här laget, jag har totalt tappat taget till allt nytt och fräscht, men ändå…. Ändå vill jag vara ung och spännande och vara vän med alla polygama kidsen och stötta dem i sin kamp för kärlek och acceptans. Mitt stoltaste ögonblick i livet var när min kompis från gymnasiet kom ut som lesbisk till mig, först av alla. Sådan vill jag vara fortfarande. Stöttande nog att man kan komma ut till mig. Som att jag tog hennes identitetsoskuld, vilken ära.

Alla dessa saker har hänt mig i dagarna, och dessutom jättemånga fler. Lever jag inte ett spännande liv, så säg.

Kommentera

