Till Victoria

Vad har du på dig?
Morgonrock. Inköpt på Twilfit för inte så länge sedan, så det är det vackraste plagget jag har till vardags.

Hur mår du?
Bra! Jättebra faktiskt. Pojken är nyduschad efter frukostgröten och står och pladdrar, söt som melass. Inte kan jag deppa då inte.

Vad önskar du just nu?
Mer älskog.

Vad har du ätit idag?
Rostat bröd med hallonsylt.

Vad ska du göra ikväll?
Förbereda för imorgon bitti.

Vad ska du göra imorrn?
Jag skall ensam med pojken till sjukhuset för ögonkoll.

Vem saknar du?
Mest mig själv ifrån gladare, socialare dagar.

Senaste köp?
Två stickade tröjor från Lindex. De kostade bara 39 kr styck, men ingen passade så de fick bli presenter till min mor.

Vad skrattade du senast åt?
Sonen. Senaste riktiga personen var igårkväll då jag skrattade åt mannen.

Vad grät du senast åt?

Allt möjligt. 

Vem sov du senast med?
Min man.

Vad läser du just nu?
Madam Bovary.

Senast sedda film?
This is Spinal Tap

Vilken svordom använder du mest?
Men hellvittes jäääääävlarrrrrr….!

Vem var den senaste som ringde dig?
Vaktmästaren till vår lägenhetsbyggnad. Han skulle fixa balkongdörren men fixade ytterdörren istället, så sen gick den inte att stänga. Vi var tvungna att ringa Bevakningstjänst och be dem komma och stänga dörren, men det gjorde inget för han som dök upp var en riktig liten godbit som jag kunde stå och klä av med blicken som avslappning efter den långa veckan. Han vaktmästaren ringde iallafall flera gånger, nästan bara för att prata verkade det som.

Har du dejtat någon av en annan religion?
Tja…. massor av katoliker har det ju blivit.

Senast 3 inkomna sms?
Mor, mor, mobilsvar.

Vad stod det i ditt senaste skickade sms?
”Tack.”

Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?
Litteraturvetenskap

Vilken är din favoritlukt?
Höst.

Vad är du rädd för?
Att sonen skall bli överkörd eller yxmördad av en psykopat, att mannen skall dö av lungcancer, att jag kommer att bli fattig Svenssonmamma.

En person du tycker är snygg?
Steve Buscemi.

Blir du lätt svartsjuk?
Nix.

Din favoritkaraktär ur en serie?
Oj…. Jag gillar Bunk i The Wire. Men jag gillar nästan alla i The Wire.

Vem skrev senast åt dig på facebookchatten?
Ingen aning.

Vilket språk hade du velat lära dig?
Jag blev vansinnigt sugen på spanska efter att ha sett El Topo.

Vad för sorts killar faller du för?
De som får mig att skratta, behandlar mig okej är är bra i sängen.

Vart vill du åka just nu?
Ingenstans. Just nu vill jag vara hemma. Eller kanske Amsterdam.

Vad önskar du dig i födelsedagspresent?
Ingenting. Pengar, kanske. Jättejättemycket pengar.

4 thoughts on “Till Victoria

Kommentera

