Äntligen ensamma

Nu har svägerskan åkt hem. Egentligen åkte hon i fredags, men svärföräldrarna kom i onsdags och bodde också, så det blev inte föräldrafritt här hemma iallafall. Herregud vad jobbigt det är att tvingas vara artig, belevad, hederlig, lustig, glad, intelligent och en god mor till deras antagligen enda barnbarn. Min man är givetvis snyggast och mest lockande i hela släkten, annars hade jag ju gift mig med någon annan, men det var aldrig någon risk eftersom resten av släkten är i så dåligt skick att de alla kommer att dö boendes hemma.

Annars har det inte hänt så mycket som min make tillåter mig att delge andra. Vi har ett sådant moget och fint förhållande att jag respekterar hans önskemål att inte skvallra om alla tokiga saker hans föräldrar och syskon gör och säger, så respekterar han min önskan att inte tjura. Min svärfars intresse av fotografi har jag redan nämnt tidigare dock (under de fyra dagarna de var här tog han säkert över 800 bilder) och därför kan jag dela med mig av bilderna nedan där svärfar dokumenterat den svenska sommaren i all sin prakt.

En bild smygtagen genom fönstret där jag och
svärmor handlar på Lidl
En parkeringsplats

Lidl där vi handlade en gång

Radhus

Det fanns även en hel serie bilder ifrån avresan då svärfar ”tvingades” vara på flygplatsen hela natten innan avresan (i verkligheten valde, eftersom han gärna tar tillfället i akt att fotograferar roliga saker, som sig själv inne på en offentlig toalett), men vi slängde alla redan. Bilderna var mest av hans fru som låg och vilade under ett bord, men även andra personer som låg och sov. Förra resan blev han nästan arresterad efter att ha blivit påkommen med att ha smygfotat sovande damer, vilket han ansåg löjligt eftersom det var helt oskyldigt och damerna inte skulle smickra sig, det var helt oskyldigt.

Nåja, nu skall jag äntligen sova. Godnatt med er.

Kommentera

