Saker jag irriterar mig på rörande min svärfar (hittills)

En kort lista inkluderar försyndelser såsom:

  • Dricka te och lämna mjölken ute, varje gång. Vi har nu en liter sur mjölk vi köpt i förrgår.
  • Lämna tepåsar överallt. Använda tepåsar har hittats på köksbordet, i mitt diskvatten samt pappersförsamlingen. 
  • Säga ”om jag petar på lillkillen såhär börjar han gråta. Titta! Pet – gråt. Pet – gråt. Pet – gråt. Hahahahahaahaa!” med jämna mellanrum.
  • Byta byxor i vardagsrummet. 
  • Prata om sin blogg (”Det hela började 2005, Lisa….”) i över två timmar.
  •  Bre smörgås och bara bre på små munsbitar med smör eller messmör. Alltså, en tuggstorlek messmör i taget, så hans saliv kommer på smörkniven när han tar på nästa klick. 
  • Putta bort mig resväskorna med orden ”Hahaha, flytta på dig, kvinna! De här orkar du inte med!” Jag orkade verkligen med, väskan vägde mindre än min elva månader gamla son.

Han har varit här i mindre än 24 timmar.

One thought on “Saker jag irriterar mig på rörande min svärfar (hittills)

Kommentera

