Tack, Barbiiee

Barbiiee, AKA Linnea Nordqvist, hade en bild av rumpor uppe som man hittar när man bildgooglar ”rumpa”.Såhär ser bilden ut.

En intressant bild som uppmanar till debatt.

Jag blev så intresserad att jag gick in och tittade på Barbiiees blogg (hon är förresten sarkastisk om bilden ovan – varför kan inte tjejer vara naturliga, undrar hon).

Så nu har ni Barbiiee att tacka för följande guldgruva i informationsväg. MondoCane presenterar – 100 frågor (typ) om mig!

Personligt:
1. Ditt  namn? – Lisa
2. Född? – 1986
3. Längd? – 160 cm
4. Vikt? – Ingen aning. 70 kg kanske.
5. Smeknamn? – Mad Dog, Tango, Grengerg
6. Vart bor du? – Västerås
7. Vad gör du på fritiden? – Jag har bara fritid. Jag tar hand om min son och så.
8. Beskriv ditt utseende (hur känner man igen dig)? – Kort, brunhårig och svettig.
9. Vad är du mest missnöjd med din kropp? – Magen, kanske. Men den stör mig inte så mycket.
10. Vad är du mest nöjd med? – Tja…. Låren ser väl bra ut.
11. Vad har du för uppfattning om dig själv? – Jag ångrar mig hela tiden. Det är min uppfattning. Dessutom skäms jag alltid över hur pretentiös jag är.
12. Vad vill du jobba som äldre? – Som äldre? Just nu vill jag jobba inom ekonomi och finans.
15. Någonting du vill berätta om dig själv, som vi inte vet? – Jag har alltid haft en crush på Steve Buscemi.
16. Kan du själv säga att du ser bra ut? – Tja, det gör jag väl.
17. Hur mycket bryr du dig om ditt utseende? – Ganska mycket. Inte så att jag lägger mycket tid på utseendet, men jag känner mig nere när jag känner mig ful.
18. Är det någonting du inte kan strunta i att göra dig i ordning med? – Nej.
19. Någon vana? –  Nej.
20. Lyckotal? – Nej.
Specielltvänner/folk:
21. Vad heter din bästa vän? – Jag har ingen bästa vän.
22. Hur många nära vänner har du? – Ett par stycken.
23. Anser du dig själv vara ”känd” i ditt område? – Bland ungarna, inte bland de vuxna.
24. Vet många personer vem du är? – Nej, inte direkt.
25. Hör man ditt namn på skolan, vet alla vem du är? – Skolan?
26. När var du senast med någon kompis? – Ingen aning. Igår tror jag.
27. Känner du dig tvingad att umgås med vissa kompisar? –  Ibland.
28. Vem sov du senast hos av dina kompisar? –  Shit, det var länge sen.  
29. Vem sov senast hos dig? – Samma där. Säkert något gammalt ragg innan jag blev tillsammans med maken (jag räknar inte maken, enligt Gud är vi samma)

Romantik:

30. Vill du ha ett förhållande? – På sidan av? Mjaej, det tror jag inte.
31. Vill du helst att din kille/tjej ska vara äldre eller yngre än dig? –  Äldre.
32. Är du kär? – Ja.
33. Tycker någon om dig mer än som vän? – Min man hoppas jag väl på.
34. Är du redo för att satsa på ett förhållande? – Har ett förhållande
35. Hur långt vill du gå med din tjej/kille? –  Just nu? Ingenstans.
36. Tänker du mycket på utseendet hos din tjej/kille? – Ja. Jag brukar ansa honom när han blir för hårig om öronen, t.ex.
37. Vågar du säga ”jag älskar dig” i verkligheten? – Ja.
38. Skulle du kunna vara tillsammans med någon på din skola? – Det var jag.
39. I din klass? – Det tror jag inte. 
Från kram till sex:
40. Har du kramat motsatta könet? – Ja
41. Har du någongång bara velat gå fram och krama någon? – Ja
42. Har du kramat någon du tycker om inför folk? – Ja
43. Har du pussat någon i motsatta könet? – Ja
44. Har du pussat någon i medsatta könet? – Ja
45. Har du pussat den du tycker om? – Ja
46. Har du pussat någon inför folk? – Ja
47. Kysst någon inför folk? – Ja
48. Hånglat inför folk? – Ja
49. Vem var ditt första hångel? – Min första kille.
50. Hur många har du hånglat med under en kväll? – Oj, många säkert.
51. Vem är ditt bästa strul? – Ingen aning. 
 52. Och vem är ditt senaste? –  Mitt senaste strul? Mja, innan mannen strulade jag väl med en snubbe jag var tillsammans med lite löst.
53. Ditt snyggaste hångel? – Ojojoj…. Många många.
54. Skäms du över att hångla inför folk? – Ja. Jag tycker det är äckligt när man ser folks hångerslem.
55. Haft sex med någon på offentlig plats? – Ja
56. Haft sex överhuvudtaget? – Ja
57. Hur gammal var du första gången? – 15
58. Hur gammal vill du vara första gången? – Äldre än 15
59. Blivit dumpad efter sex? – Ja.
60. Har någon av det motsatta könet sett dig naken? – Ja
61. Har du gjort något av detta med de medsatta könet? – Ja

Tankar & skit:
62. Har du någon fobi? – Ja. Jag har fobi mot insekter, speciellt skalbaggar.
63. Har du någon allergi? – Nej, inte direkt
64. Vad tänker du på innan du somnar? – Snurror och flygande drakar.
65. Vad är de första du tänker på när du ser en person? – Jag tittar på skrevet. Samma när jag tittar på hundar.

HÄR SKA BARA TJEJER SVARA!
66. Vad tycker du bäst om att höra att du är snygg eller höra att någon tycker om dig? – Att jag är snygg. Jag vet redan om folk tycker om mig.
67. En galen kväll med tjejerna eller en mysig kväll med killen? – Just nu? Galen kväll med tjejerna.
68. Vad kommer först, killen eller din bästa vän? – Jag kommer först.
69. Hur ofta tänker du på killar omkring allt annat? – Vad betyder det? Ingen aning.

HÄR SKA BARA KILLAR SVARA!
70. Vad tycker du bäst om att höra att du är snygg eller att någon tycker om dig? –
71. Vad kommer först, tjejen eller träningen? –
72. Hur ofta tänker du på tjejer omkring allt annat? –
73. Runkar du regelbundet? –

Vad väljer du?
74. Oskuld 40+ eller icke oskuld med åldern 13-? – Icke oskuld med åldern 13
75. Vänskap eller förhållande? – Förhållande
76. Snyggaste killen/tjejen i stan med sämst personlighet eller fulaste killen/tjejen i stan med finast personlighet? – Finast personlighet….
78. Vad är sexigast, naket eller underkläder? – Naket
79. Hur gammal är du helst i mellan 7-13? – 9

Skulle du?
80. Kunna byta liv med någon? – Nej
81. Isåfall vem då? – 

 82. Vad skulle du göra om du fick byta liv med de motsatta könet för en dag? – Kollat om det var någon skillnad på tankarna.
83. Kunna visa dig naken för hela klassen om du fick 10.000 kr? – Ge mig en vinare så gör jag det eventuellt gratis.
84. Kunna ha sex med en pedofil bara för att låta en nära vän leva? – Nej. Låt hen dö.
85. Kunna sova ute på vintern? – Nej
86. Kunna flytta till ett annat land, vilket isånafall? –  Nej.
87. Kunna slösa ditt liv på ciggaretter & droger för att du mår dåligt? – Nej, det där hör glädjen till. (Eller ja, kanske.)

Klädstil:
88. Anser du dig själv vara en speciell stil? – Nej
89. Vad klär du dig i oftast? – Klänning
90. Tänker du alltid på vad du tar på dig? – Ja
91. Klär du dig dyrt? – Jag klär mig billigt.
92. Vad kör du på: Fashioncorestilen, Fjortisstilen, Bratstilen, Modestilen, Vanligt eller något annat? – Jag vet inte ens vad det där betyder.

Senaste 48 timmarna har jag?
93. Pussat någon? – Ja
94. Haft sex? – Nej
95. Fått en kram av en helt okänd? – Nej
96. Ringt någon? – Ja
97. Blivit uppringd? – Ja
98. Funnit kärleken? – Nej
99. Kollat på google? – Ja

SISTA FRÅGAN!
100. Hur lång tid tog detta? –  Ca 10 min.

5 thoughts on “Tack, Barbiiee

  1. Ångesten när man börjat skriva på en sådan där lista och snart inser att den riktar sig mot 14-åringar. "Har du pussat en pojke på kinden nån gång?" – Eh ja, typ tusen!?För övrigt kan jag va din bästis om du vill. Tror vi är ganska så lika.

  2. Tack för bästisförfrågan, förresten. Jag överlägger. Det är ju en viktig roll i livet som inte borde accepteras lättvindigt. Tänk om du dyker upp hos mig med ett svart öga och en resväska, vill jag ställa upp på det? Jag överlägger.

Kommentera

