Så mycket jag missat!

Åh nej, nu har det hänt igen. Jag missar banne mig allting hela tiden. Jag är totalt isolerad, dels eftersom jag är så jäkla trött på att vara arg över saker jag inte kan göra något åt att jag numera ignorerar all media, dels för att jag är så trött att när jag råkar se saker av misstag glömmer jag de genast. Dels, givetvis, därför att jag har ett litet barn, vilket är en jättebra ursäkt på allt.
Noll aning när Rhianna var och hälsade på på Irland och solbadade naken med en bonde i Wicklow eller vad det nu var. Fick reda på det genom att en äcklig journalist sade att ”If you haven’t lived under a rock on mars for the past month, you’ll know that Rhianna is here and what she’s been up to!”
Noll aning om Pridefestivalen i Stockholm. Fick reda på det genom Fanny.
Noll aning om att någon tydligen sitter och live-tweetar om att en politiker är arresterad för att ha fistingporr. Herregud, fistingporr är ju helt kosher nuförtiden, det finns ingen som inte har något av den styrkan eller värre i sin internethistoria. Jag tittade på fistingporr imorse, om än icke av en erotisk anledning utan mer för att illustrera en poäng för min make (under ett gräl). Vore jag i fascist-England hade jag tydligen kunnat bli arresterad i vilket fall.
Jag har om sanningen skall fram noll aning om vad Twitter är. Okej, jag vet att man kan skriva små saker (Ben Goldacre skrev om porrgrejen) och att man skall ha fyrkanter innan ord för att de skall vara intressantare, men jag fattar liksom inte. Snälla, förklara det inte för mig för jag har en känsla av att jag är gladare nu innan jag vet vad folk lägger så mycket tid på. Det har tagit åratal för mig att komma över mitt totala äckel för ord som ”googla” och ”blog”, jag ser de som uttryck för att dumskallarna börjar vinna, så snälla förklara inte vad ”twittra” är. Jag föredrar att tro att det är någonting bättre än vad det med största möjlighet är.
Något jag faktiskt vet, dock, är att Victoria inte alls var sådär pryd och jobbig som Lady Dahmer antyder i sin twitter…grej:

Tvärtom. Drottning Victoria var väldigt sexglad, hennes man Albert uppfann en manick som kunde låsa sovrumsdörren från sängen (de hade nio barn). Men den sorgsna sanningen bakom skämtet kvarstår. I England (storbritannien?) får man inte ha fistingporr. En annan sak jag inte hade någon aning om.

Kommentera

