Min tvååriga bakfullsoskuld

Igår skrev jag ett inlägg om att min granne var ledsen, och sedan tog jag bort det. Jag vill inte att min granne skall råka snubbla över det på något sätt och bli ännu ledsnare. I vilket fall gick jag över till min granne för att muntra upp henne lite, och så satt vi på hennes balkong och drack lite vin. Sedan drack vi mer vin. Sedan drack vi några öl, och sedan gick vi över till mig och kollade på Retard-o-Tron och drack lite mer öl. Grannen drack dessutom några Cosmopolitan som jag slängde ihop på tysk vodka och tranbärsjuice från Lidl medan hon tog itu med sina problem per telefon. Imorse var jag alltså bakfull.

Det var åratal (åtminstone två år, säkerligen längre) sedan jag var bakfull och jag hade glömt hur vidrigt det är. Sist jag var såhär dålig var efter en blöt välkomstfest när cheferna var över från Amerika, även där föreslog jag att vi skulle gå hem till mig allesamman och titta på Retard-o-Tron och försökte förklara hela fenomenet och beskriva de bästa scenerna i taxikön. Vilka minnen!

I vilket fall tillbringade jag alltså en ganska stor del av dagen med att sitta och titta på hästhoppning utan ljud. Alla hinder var fantastiskt intressanta och relaterade till storbritannien, t.ex. hade ett hinder en (antagligen) kopia av Magna Carta, och ett annat hinder var uppbyggt så att det var en miniatyr av Stonehenge, vilket givetvis för tankarna till Spinal Tap och får en att önska att Olympiska kommitén löpt hela linan ut och haft med dansande dvärgar runt hindren. Jag undrar vad de gör med hindren efter att OS är slut. Om de ändå tänker kasta dem kanske man kan få ett. Det finns mycket man skulle kunna ha ett hästhinder i form av Stonehenge till.

Appropå OS måste jag också göra min röst hörd vad gäller grenarna. Ibland gnäller folk om att vissa grenar är tråkiga (löpning) eller jobbiga (rodd) och vill ändra om dem. Personligen ser jag ingen skillnad, jag tycker alla är lika trista att se på eftersom jag är död inombords. Med tanke på att vi började det första OS med att enbart ha löpning borde man ju kanske ha kvar det, men annars har vi ju tagit bort grenar som ansågs onödiga tidigare (poesi, arkitektur). Min kompis surar över att alla tävlande måste vara människor eftersom agility hade varit mycket bättre än tråkig löpning och jobbig rodd.

Det har varit en lång, mäktig dag. Jag är glad att jag fått dela den med er.

Kommentera

