Jag är så pryd

Jag tycker om att identifiera mig som frigjord, fräck och lite spännande sådär, typ som vi tyckte att alla karaktärena i Sex and the City var innan vi kom på att de var idioter. Jag brukade tycka att det var jättekul att prata om mitt sexliv och ge alla kroppsdelarna riktigt målande benämningar. De säger ju att man blir mer konservativ med åren, och nog stämmer det för mig och mitt sexsnack iallafall – det har du fanimig inte med att göra, är min attityd till alla utom de jag har sex med.

https://i0.wp.com/www.mayoclinic.com/images/image_popup/ans7_vulva.jpg

Men nu har jag ju flyttat till Sverige och startat en blogg och kollat runt lite på andras bloggar, och alla andra bloggare älskar fittbloggar. Så då började jag läsa fittbloggar, men känner mig på tok för blyg för att kunna kommentera med samma burdusa, fittälskande jargong som används av skribenter och kommentatorer. Jag är helt enkelt för pryd.

Det slog mig när jag satt och andades över tangentbordet och letade efter orden i den här medryckande texten om stoltheten att ha fött ett barn. Jag ville skriva målande tips om älskog efter förlossningen, hur vaginan förändras som en person pga alla hormoner, jag ville vara skribentens storasyster som kunde krama henne och förklara hur det kan komma att bli så att hon inte skräms och så kunde jag ha gjort något fint för någon annan. Men det gick ju inte, jag är helt enkelt för konservativ och pryd som en intorkad gammal nunna.

2 thoughts on “Jag är så pryd

  1. Du läser på tok för mycket bloggar! Blogga om ditt eget liv och dig själv. Det är det vi är här för att läsa om och väntar på att få en glimt av! Jag trodde att jag var hyfsat insatt i bloggvärlden men fittbloggar hade jag aldrig hört talas om förrut. Jag får lov att googla, det låter ungefär lika intressant som att läsa Frida efter man förlorat oskulden.

  2. Nej, många var faktiskt riktigt roliga. Trevliga bilder på hemmagjorda vulvor och sådär. Inte så att jag lärde mig något (utom att folk tycker om att använda ordet fitta mer än jag tidigare insett), men de är nog mest menade att öppna till eftertanke om ens egen relation till sitt könsorgan. Men jag skall försöka bli bättre! Jag bara stirrar på det jag skrivit om mig själv och bara "men vem i hela världen skulle vara intresserad…." 😀

Kommentera

