Sökare

Ibland ramlar jag över saker som får mig att fundera över min världsbild. Inte så ofta, men det har säkert hänt.
Oftare ramlar jag över saker som får mig att fundera över mitt konsumerande. Jag överlägger nu att införskaffa menskopp och sluta tvätta håret med schampoo (det blir ju så dyrt att vara engångskonsument). Ta steget närmare mina hippierötter. Kanske bli frälst och sluta äta mejeriprodukter.

Det kanske t.om. skulle vara lite kul.

Idag räddade jag kanske en gammal tant från att dö (mjaesh, hon skulle antagligen överlevt utan mig också) så man börjar ju fundera lite över sitt eget liv. Är jag verkligen allt jag kan vara? Hur kan jag bli bättre? Kanske om jag slutar raka benen och dricker mer vin, man blir ju mysigare om man är lite lurvig och glad.

Tips mottages tacksamt.

2 thoughts on “Sökare

  1. Jag har en liten faibless för diverse hippiemetoder. Tycker att menskoppen är bra men gillade inte livet utan schampo. Rekommenderar ändå att testa allt, om så bara för känslan av att ha överlistat samhället!

Kommentera

