Drama! Passion! Humor!

Idag var jag väldigt trött. Jag var så trött att jag började fundera över hur gammal jag var, och om det var döden som närmade sig eller bara någon hemsk sjukdom som använde upp all energi (roligt skämt det där med döden, humor på riktigt hög nivå som resultat av min övertrötthet).

Jag förstår inte varför jag fortfarande är vaken – sedan klockan 19.10 har jag tittat på klockan för att dubbelkolla om det är anständig tid att lägga sig. Sedan när det blev anständig tid att lägga sig var det bäst att koppla av med ett varmt bad först varpå jag efter avkopplingen fick koppla på igen då badrummet svämmade över eftersom jag pluggar igen avloppet med mitt kroppshår. Jag har precis tittat på flera avsnitt av 30 Rock och vill därför dra ett till roligt skämt om hur jag är så trött på att moppa badrumsgolvet att jag tänker sluta raka benen och använda kvinnokampen som mer politiskt korrekt anledning än ren lättja, men det tänker jag ju inte och jag vill inte ljuga.

I vilket fall lade jag lite tid idag på att fundera ut nya symptom som kunde bekräfta min ålderdom. Nu vill jag inte att någon ett par decennier äldre än jag själv skall bli upprörd över min åldersnoja – dels är det en personlig akilleshäl (jag fick min första ålderskris vid 14, då jag insåg att jag låtit barndomen rinna förbi utan att uppskatta den), dels vet jag intellektuellt att 26 inte är någon ålder på en häst. Alla vet vi att man inte är äldre än man gör sig; tyvärr är man inte heller yngre. Det är i den andra kategorin jag faller in.

https://i1.wp.com/ia.media-imdb.com/images/M/MV5BMTk0MDM0NTgxOF5BMl5BanBnXkFtZTcwMDY1OTUyMQ@@._V1._SY317_CR7,0,214,317_.jpg
Jag har ju fortfarande
Harold and Maude-fasen att se fram emot

Jag lade alltså värdefull ungdomlig tid på att sitta och fundera ut en lista av bevis på min ålderdom. Tyvärr (?) har jag nu glömt bort den och kan bara anta att den inte var tillräckligt intressant och/eller att jag närmar mig demensen.  Så nu blir det inget inlägg som någon kan känna igen sig i eller vara intresserad av eller reflektera över. Som skräddaren skulle sagt det: ”Det blidde ingenting.”

Undrar förresten vad som hände med vår plan att döpa sonen till Dolemite…. Jajamän Victoria, där kommer ytterligare en ledtråd till mysteriet MondoCane – vår son heter alltså inte Dolemite! Snaran dras åt. 

Kommentera

