Förstörda Låtar

Nu har min bror dragit hem med fyraåringen och jag sitter och äter gömt godis och funderar på att ta en öl. Jag har alltså tid, ork (mja) och lust att skriva lite. Men om vad? Varför inte återigen inspireras av min trognaste kommenterare Åsiktsregistret och blotta min skam för allmänheten i ett inlägg där jag ger exempel på korkade saker jag gjort till musik när jag varit ung, dum och relativt full.

Underwater Love – Smoke City 
Mama, you been on my Mind – Jeff Buckley
Come up the Years – Jefferson Airplane 
Drinking Again – Dinah Washington
Money – Barrett Strong
Your Feet’s Too Big – Fats Weller
Feelin’ Good – Nina Simone
Bus Ride To Paradise – Jack Nitzsche

När jag var 19 år bodde jag ett tag med en arbetslös skådespelare/knarklangare/porregissör som var 18 år äldre än mig. Jag tyckte han var helt tokigt läcker och var hopplöst förälskad, men givetvis slutade det med att han kastade ut mig på gatan. Jag hade visserligen vänner, men så jäkla bra vänner var vi inte att jag bara kunde luffa runt och sova på folks soffor, så hemlösheten var ett faktum en kort period innan jag bröt ihop och flyttade hem till Sverige ett halvår.
Sorgligt nog hade vi ett soundtrack. Vi spelade det hela tiden under vår korta romans och varje sång påminner mig om hur ung och dum jag var. Han krossade mitt hjärta och gjorde mig mentalt tjugo år äldre, men det var ju iallafall bara bra i vilket fall. Jag må vara en cynisk glädjedödare, men jag kommer iallafall aldrig mer att bo på gatan som resultat av min blåögda passion.

2 thoughts on “Förstörda Låtar

Kommentera

