Nu vs då

För kanske en månad sedan bestämde jag mig för att börja blogga lite mer och försöka ta tag i sakerna. Jag fick i snitt 0,2 glada läsare om dagen i ett par veckor, och nu har jag säkert tio gånger så många.
Då när jag fick ett mejl hoppades jag på att det var Försäkringskassan som fått kollektiv tokighet och faktiskt svarat på mina ilskna frågor. Det var det aldrig. Det var oftast nyhetsbrev från Odla.nu som ville informera mig om saker som utförsäljningar på perenna småplantor. Jag vet inte ens när jag gick med på att få dessa utskick, men resultatet är iallafall att min vardag var full av små gnistrande hormonkickar som surnade så fort jag såg avsändaren.

Nu när jag får mejl är det exakt samma situation, utom att jag har slutat hoppas på Försäkringskassan och istället tror att det kan vara en ny bloggkompis som kommenterat. Tänk om hon (jag har inga manliga läsare) säger något snällt. Tänk om det är någon som säger typ att ”åh, vad trevligt det var att läsa! Jag är gammal och nu testamenterar jag alla mina pengar till dig så slipper du stå och leta i spegeln efter stressgråa hår varje dag. Nu är det löst, nu behöver du aldrig mer oroa dig för Försäkringskassan eller för att du skall få sparken. Har du förresten sett några roliga filmer på sistone? Kan du inte skriva om det så kan vi diskutera dom eftersom jag också råkar gilla gamla exploitationfilmer och ogilla Tarantino-sjåpen, jag skickar en check.” Det har det heller aldrig varit.

Sannolikheten att något sådant skulle hända är väl ungefär lika stor som att jag skulle vinna pengar. Det här är iallafall gratis, och man kan jobba lite på att bredda ut röven medans man sitter här. Alla gillar ju en bred röv.

2 thoughts on “Nu vs då

  1. Äntligen kan man kommentera här! Jag har velat kommentera flera gånger men inte kunnat för att jag inte har något av de konton som man var tvungen att ha för att kunna kommentera!

Kommentera

