Grupptryck

Jaha. Eftersom alla andra bloggar om Miss Travel får väl jag göra det också.

Miss Travel är en sida där vackra unga damer (och tydligen några vackra unga herrar) kan träffa rika herrar som tar med dom ut och reser. ”Är du attraktiv men pank?” frågar rösten i reklamen. ”Har du svårt att hitta bra klienter och har lust att försvinna lite?” antyder rösten i mitt huvud. Den riktiga reklamen fortsätter med att visa stiliga herrar i vita rockar och kostymer för att demonstrera vilka läckerbitar som väntar på att få träffa kanske just mig om jag är väldigt, väldigt attraktiv.

Tydligen är det meningen att dumma unga flickor skall tänka att det är en jättebra idé och att åka ut och resa med stiliga herrar och låta herrarna ta hand om dom ordentligt. Skämma bort dom ordentligt. Som snälla pappor gör med sina döttrar. Naturligtvis genomskådar precis alla vad det handlar om, alltså en eskortservice för rika män, attraktiva unga flickor och en eller annan attraktiv twink.
Varför då denna tvetydighet? Delvis pga lagen. Det är olagligt att anstifta prostitution i stora delar av Amerika, och ingen blir nog vidare förvånad av att Miss Travel är amerikanskt. Eskort räknas antagligen i det här fallet som prostitution, trots att ingen direkt säger att ”om jag bjuder med dig till budapest måste du ha analsex med mig andra natten” eller ”om du skriver upp dig på vår sida kommer män att kontakta dig och vänta sig att du har sex med dom som betalning för vissa tjänster”. Så därför får man inte säga ”du får jobba som internationell obetald eskort”.

(Appropå eskort, jag undrar vad som händer med min gamla blogg-eskort Summer Glamourmodellen? Efter en snabb titt kan jag meddela att Summer har flyttat till Göteborg och gått på Liseberg. Hon vann en hel del, om hon får säga det själv. Det var väl roligt, hela små mjukisdjur och två chokladgrejer. Det var roligt för henne.)

Sedan tycker jag att det är lite misstänkt att alla dom glada, attraktiva, nöjda kunderna i Miss Travel’s ”Testimonials”-sida har namn av misstänkt ospecifik anda, som ”luckyphil11” eller ”danishdelight”, och underligt klara, välfokuserade bilder av stajlade människor i exotiska miljöer. Nu säger inte jag att Miss Travel hittat på egna konton och skrivit allt själv för att framstå i god dager för potentiella framtida kunder. Jag vill ju inte bli stämd. Det jag säger är att rika och/eller vackra människor är fantasilösa och självbelåtna. Och det kan dom väl ta.

Underligt förresten att dom där läckra, smarta, charmerande herrarna på hemsidan inte kunde hitta någon att resa till Bahli med.

Kommentera

