Jag har sjukt tråkigt om dagarna ibland

…men ingenting jämfört med den här mannen.

Vi har alltså en man (jag ser honom som en ilsken gubbe snarare än en chic ung student pga det mossiga språket han använder) som står och väntar på enkelriktade gator och sedan argt smygfilmar cyklister och lägger upp filmerna på youtube.
Antihjälten enkelriktatjkpg har 292 videos, allesammans av cyklister som cyklar mot enkelriktad gata. 292 videos med beskrivningar som ”Oj då… du blev lite förbannad när du upptäckte att du blev filmad med brallerna nere… man får inte cykla mot enkelriktat!”

Jag blir alldeles varm och kall när jag tänker på att det fortfarande finns folk som bryr sig, och vad de bryr sig om. Det känns som att jag måste hitta den här personen och kanske ta över hans liv. Kanske.  Eller gå med i hans lag. Det är det enda sättet kvar för mig att få Nobelpris eller dylikt nu sedan jag tappat svenska språket och all motivation att ta över världen.

Kommentera

