Jag ger dig min morgon. Jag behöver den inte.

1. Vaknade en timma för tidigt.
2. Inser att värmen fortfarande inte fixat sig själv.
3. Kaffebryggaren har klappat ihop och sprider illaluktande, svart klibb över hela köksbänken. Jag köpte den för ca 4 månader sen och den var dyr.
4. Varmvattenberedaren är trasig. Mina planer att gå ut och spendera dagen med spännande upptåg i intressanta omgivningar har ersatts med planer på att sitta och vänta på elektrikern som skall fixa varmvattenberedaren. Detta är samma elektriker som skulle fixat värmen när jag flyttade in 2009.
5. Jag luktar ganska illa.
6. Alla jag gillar är fortfarande döda. Eller, i princip alla – Jess Franco lever ju fortfarande, men bara nätt och jämt. Han kommer också dö innan jag träffar honom.

Kommentera

